Overstap checklist

Als u wilt gaan overstappen, kunt u contact met ons opnemen voor een advies op maat. Uiteraard kunt u het ook zelf regelen op www.vergelijk-internet-tv-bellen.nl met behulp van de overstap checklist. Omdat er bij het overstappen van provider een aantal zaken erg belangrijk zijn, hebben wij voor u een gemakkelijke checklist gemaakt.

Check 1: Hoe lang loopt uw huidige contract nog door?
U kunt pas overstappen naar een nieuw abonnement, als u met al uw huidige diensten contractvrij bent. U kunt per abonnement de eerst mogelijke einddatum bekijken. De stelregel is dat u een jaarcontract heeft en deze daarna maandelijks kunt opzeggen. Dit is de datum dat u contractvrij bent. De meeste providers hebben een levertijd van 4 weken, het is dus belangrijk dat u uw huidige abonnement nog niet heeft opgezegd. De overstap informatie vindt u op uw huidige contract of op uw persoonlijke pagina op de website van uw huidige provider. Is de einddatum al verstreken? Dan kan uw abonnement maandelijks opgezegd worden. Indien u niet contractvrij bent en toch overstapt, riskeert u dubbele kosten.

Check 2: Wordt alles voor u geregeld?
vergelijk-internet-tv-bellen.nl helpt u graag met het uitzoeken van het beste abonnement als u gaat overstappen. Heeft u een besluit genomen? Dan begeleiden wij uw overstap voor u. Als de aanvraag door uw nieuwe provider wordt goedgekeurd, neemt de provider het van ons over. vergelijk-internet-tv-bellen.nl is uw aanspreekpunt zolang uw bestelling nog loopt.

  • Internet

Voor internet is in de meeste gevallen een overstapservice. Dit betekent dat uw nieuwe provider uw oude provider voor u gaat opzeggen. Beide providers moeten de overstapservice uiteraard wel ondersteunen. Meer informatie hierover vindt u terug in het bestelformulier van uw nieuwe pakket. Mocht u het internetabonnement zelf op moeten zeggen, doet u dit pas wanneer u een officiële bevestiging heeft van uw nieuwe provider met hierin een ingangsdatum. Zo weet u zeker dat uw nieuwe abonnement doorgaat en per wanneer.

  • Televisie

Voor televisie-abonnementen is in Nederland geen overstapservice, dit dient u dus altijd zelf te doen. Hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand: zegt u uw huidige TV abonnement pas op wanneer u een officiële bevestiging heeft van uw nieuwe provider met hierin een ingangsdatum. Zo weet u zeker dat uw nieuwe abonnement doorgaat en per wanneer. Uw televisie abonnement opzeggen.

  • Telefonie

Mocht u nummerbehoud aanvragen, dan neemt uw nieuwe provider uw telefoonnummer over van uw huidige provider. Het bijbehorende abonnement wordt dan ook voor u opgezegd. Mocht u geen nummerbehoud aangevraagd hebben, dan dient u uw huidige telefonieabonnement zelf op te zeggen. Hiervoor geldt hetzelfde als eerder gezegd: zegt u uw huidige telefonie abonnement pas op wanneer u een officiële bevestiging heeft van uw nieuwe provider met hierin een ingangsdatum. Zo weet u zeker dat uw nieuwe abonnement doorgaat en per wanneer.

Check 3: Zijn er nog bijzonderheden?
Er zijn bijzondere gevallen waar u bij het overstappen rekening mee dient te houden. Check hier of dit op u van toepassing is. U stapt over van ADSL naar kabel. Houd er dan rekening mee dat er kans op overlap is. Dit heeft de simpele reden dat ADSL providers een opzegtermijn hebben van 4 weken maar de meeste kabelproviders al met 2 weken leveren. Zo weet u wel zeker dat u niet zonder diensten komt! Toch houden steeds meer providers rekening met uw opzegtermijn.

Check 4: Heeft u nog vragen?
Heeft u de checklist doorlopen, maar het is u nog niet helemaal duidelijk? Neemt u dan
contact met ons op. Wij zijn u graag van dienst bij het overstappen naar een andere provider. Als u geen vragen meer heeft, kunt u overstappen met behulp van de postcodecheck!

[sc:nieuwe_vergelijker ] [sc:plaatsjes_providers ]

Wilt u nog meer besparen? Neem eens een kijkje op de volgende sites:
www.energiewijzer.nl

 

Review deze pagina aub

Klik op de sterren

Gemiddelde score 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Geen stemmen, wees de eerste!